Offentlig kørsel

|31.05.2018

Midttrafiks kunder har kåret de bedste busselskaber

Tirsdag d. 29 maj overrakte Midttrafik prisen 'Bedste busselskaber 2017/2018' til de to busselskaber, som har leveret den højeste kundetilfredshed i år. TK-Bus vandt prisen for de små ruter, og De Grønne Busser vandt prisen for de store ruter.


Smilene var store, og chaufførerne var stolte, da prisen som ’Bedste busselskab 2017/2018’ blev uddelt af Midttrafik tirsdag d. 29 maj. TK-Bus vandt puljen med små ruter, som kører under 15.000 køreplantimer om året, mens De Grønne Busser vandt puljen med store ruter, som kører mere end 15.000 køreplantimer om året.

TK-Bus vinder prisen for små ruter
TK-Bus klarer sig flot på alle spørgsmål i tilfredshedsmålingen. Desuden ligger de helt i top i kvalitetsvurderingen, fordi de slet ikke har haft nogen kundeklager i perioden.

“Jeg er utrolig stolt over at vinde prisen for bedste busselskab på små ruter,” fortæller Tommy Krogh, ejer af TK-Bus. “Vi er særlig glade for, at vi ikke har haft nogen kundeklager, og at vi scorer højt på vedligehold/rengøring af vore busser. Det må jo betyde, at vi har nogle dygtige chauffører. Stor ros til dem.”

De Grønne Busser vinder prisen for store ruter 
I puljen med store ruter scorede De Grønne Busser en flot score på alle spørgsmål i tilfredshedsmålingen. Derudover har de et lavt antal kundeklager og deltager på Midttrafiks chaufføruddannelse.

“At det er kunderne, der har kåret De Grønne Busser som bedste busselskab og rost chaufførerne for bedste kørsel og service, er det største skulderklap, man kan få,” fortæller Kim Nielsen, ejer af De Grønne Busser. “Når bare man holder begge ben på jorden, møder sit personale i øjenhøjde og viser gensidig respekt for hinanden, så har man et godt fundament til at skabe gode resultater.”

Kunderne er tilfredse
Kundetilfredshedsmålingerne viser, at den samlede tilfredshed er høj på tværs af alle de busselskaber, som kører for Midttrafik.

“Vi er glade for, at kunderne synes, de får en god kvalitet, når de kører med vores busser. Med kåringerne anerkender vi de busselskaber, der yder en ekstra god service,” siger Mette Julbo, vicedirektør i Midttrafik.

Ekstra bonus for chaufførtilfredshed i år
Midttrafik kårede, som noget nyt i år, også de to busselskaber, som leverer det bedste resultat på chaufførernes service og kørsel og her vandt De Gule Busser for de små ruter, mens De Grønne Busser vandt prisen for de store ruter.